ارتباط میان جرم کلاهبرداری و جرم جعل چیست

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
27/فوریه/2022

ارتباط میان جرم کلاهبرداری و جرم جعل چیست؟
جرم جعل می‌تواند مقدمه وقوع جرم کلاهبرداری باشد. درموارد بسیاری، کلاهبرداران برای فریب دیگری و اغفال وی، اقدام به جعل اسناد یا استفاده از سند مجعول می‌نمایند، این کار درحقیقت نوعی مانور متقلبانه است. نتیجه این‌که کلاهبردار با ارائه این‌گونه اسناد، اعتماد قربانی را جلب نموده و اقدام به‌بردن اموال منقول یا غیرمنقول او می‌کند. این اسناد می‌تواند جزء اسناد شناسایی، تجاری یا حتی دانشگاهی باشد.
همان‌طور که ملاحظه فرمودید، جرم کلاهبرداری و جرم جعل، ویژگی‌ها و مجازات مخصوص به‌خود را دارند. گاهی پیش می‌آید که در یک پرونده، هردو این جرائم اتفاق افتاده است.
کلاهبرداری چیست؟
طبق قانون، هر کس از راه حیله و تقلب، مردم را به وجود شرکت‌ها و کارخانه‌ها یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد، به امور غیر واقع امیدوار کند، از حوادث غیر واقعی بترساند، اسم و عنوان جعلی انتخاب کند و به روش‌های تقلبی مبالغ، اموال، اسناد و حوالجات یا قبوضی را به‌دست آورده و از این راه مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب می‌شود. به بیان ساده می‌توان گفت کلاهبرداری بردن مال دیگران با حیله و تقلب است. در این صورت کلاهبردار، به رد اصل مال برده شده (برگرداندن مال برده شده) به صاحب آن و حبس از یک تا ۷ سال و نیز پرداخت جزای نقدی معادل مالی که دریافت کرده، محکوم می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*
*