نحوه محاسبه دیه تصادف در ماه محرم

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
27/فوریه/2022

محاسبه دیه تصادف در محرم
محاسبه دیه تصادف در محرم یک محاسبه دیه تصادف متفاوت است . آنچه که مسلم است ن است که محاسبه دیه تصادف در محرم تغلیظ میشود . تغلیظ یا غلیظ شدن همان است که محاسبه دیه تصادف در این ماه ها یک سوم اضافه تر میباشد .

جبران خسارات بدنی با پرداخت دیه یا ارش است اما، نوع و میزان خسارت دیه در قانون مشخص است، ولی میزان خسارت ارش در قانون مشخص نیست. برای تعیین میزان میزان ارش قاضی دادگاه به نظریه کارشناسی پزشکی قانونی متمسک می‌شود؛ پزشکی قانونی معمولاً این خسارت را با درصدی از دیه عضو بیان می‌کند.
درصورت تصادف و مجروح شدن در ابتدا باید چه اقداماتی انجام داد؟
در صورت وقوع تصادفات جرحی و یا منجر به فوت اولین کاری که باید انجام شود تماس با اورژانس جهت کمک رسانی به مصدومان در صحنه و تماس با پلیس جهت حضور ماموران راهنمایی و رانندگی و تعیین مقصر و در نتیجه شروع روند قضایی پرونده است.
طبق ماده ۳۷ و ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه درصدی از وجهی را که اشخاص بابت بیمه نامه شخص ثالث پرداخت می کنند به حساب وزارت بهداشت و درمان واریز می شود بنابراین بیمارستان ها مکلفند به صورت رایگان مصدومان سوانح رانندگی را درمان کنند و خدمات سرپایی یا جراحی را برای آنها انجام دهند.

آیا قانونگذار برای فرد مقصری که صحنه تصادف را ترک و فرار کند مجازات شدیدتری را در نظر گرفته است؟

اگر مقصر حادثه در شرایطی که مصدوم به کمک فوری نیاز داشته باشد صحنه تصادف را ترک کند نمی تواند از کیفیت مخففه استفاده کند و تخفیفی به او داده نمی شود اما اگر به مصدوم کمک رسانی کند موجب تخفیف قانون به او خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*
*